Francja postrzegana jest jako ikona mody, a także bastion chudego stereotypu piękna. Tym bardziej szokujący dla Francuzów, a zwłaszcza Francuzek jest fakt umieszczenia zdjęcia znanej modelki „plus – size” na okładce popularnego magazynu, a także poświęcenie 32 stron tegoż magazynu większym rozmiarom.
Część świata mody postrzega decyzję redakcji Elle, jako próbę zburzenia stereotypu anorektycznej modelki, inni mają jednak wątpliwości czy Francuzi zaakceptują krągłe paniew magazynach i na wybiegach.
Magazyn Elle nie jest pierwszym, który zwrócił uwagę na modelki „plus size”. Włoski Vogue poświęcił paniom o większych rozmiarach specjalną, stałą sekcję w swojej wersji internetowej (Vogue Curvy). Również w V Magazine umieszczona była sesja zdjęciowa z krągłymi modelkami.
Oglądając fotografie z sesji do popularnych modowych magazynów, można zauważyć, ze ubrania równie dobrze prezentują się na szczupłych modelkach, jak i na tych o bujniejszych kształtach.
Nie wszystkim jednak ludziom mody te zmiany się podobają. Największym ich wrogiem pozostaje Karl Lagerfeld. Niemiecki projektant, który zaatakował H&M za to, że sprzedaje jego projekty we wszystkich rozmiarach a nie jedynie w tych dla najszczuplejszych osób (Lagerfeld zaprojektował kilka lat temu kolekcje dla szwedzkiej sieci)
Może to jeszcze nie norma, ale wydaje się być to krok w dobrą stronę, aby w przyszłości na wybiegach królowały panie o kobiecych kształtach, takie jak Tara Lynn, Candice Huffine czy Michelle Olson. Ich wizerunek pozwala uwierzyć, że można być piękną i sexi bez względu na rozmiar i figurę.
Źródło:
portal: iwoman.pl, polskie radio, ofeminin.pl